Setkání pracovníků BOZP a PO

místo konání semináře APUA  Olomouc
datum a čas konání semináře APUA  16. 9. 10:00 - 17. 9. 12:00
lektor semináře APUA  Kolektiv lektorů

Popis

Setkání nabídne prostor pro sdílení znalostí, diskuze a výměnu zkušeností mezi pracovníky BOZP a PO napříč veřejnými vysokými školami.

První den zazní témata Nebezpečné látky a materiály – zkušenosti z VŠCHT Praha. Přednášející budou doc. RNDr. Petr Skřehot, Ph.D.; RNDr. Ing. Marcela Skřehotová, MSc.; Ing. David Brabec (Oddělení bezpečnosti a prevence rizik VŠCHT Praha).

doc. RNDr. Mgr. Petr A. Skřehot, Ph.D., MSc.                             

Absolvent Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v oboru jaderná chemie a v oboru ochrana životního prostředí. Doktorský titul získal na Fakultě bezpečnostního inženýrství VŠB-TU Ostrava v oboru požární ochrana a bezpečnost průmyslu. Vedle své aktivní pedagogické praxe na Fakultě biomedicínského inženýrství ČVUT a Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy působí také ve Znaleckém ústavu bezpečnosti a ochrany zdraví jako soudní znalec v oboru bezpečnost práce a ergonomie. Specializuje se zejména na problematiku prevence a řízení pracovních rizik a na spolehlivost lidského faktoru v pracovním systému. Je členem řady expertních komisí, např. kolegia odborníků programu SIGMA Technologické agentury ČR nebo Technické normalizační komise 156 Ergonomie České agentury pro standardizaci. V rámci VŠCHT Praha vykonává funkci metodika BOZP a vedoucího evidence zdrojů neionizujícího záření (Laser Safety Officer).

Druhý den bude zaměřen na témata zajištění bezpečnosti při organizování hromadných akcí; využití salámové metody při zvyšování úrovně bezpečnosti v objektech; požární hlídky; praktické nácviky, od „malých“ vlastních, až po součinnostní s IZS; hodnocení aktiv napříč fyzickou/BOZP/PO a kyber bezpečností. Přednášející budou: Ing. Jan Borák, Ph.D.; Ing. Bc. Radek Müller; Ing. Lukáš Moravec, Ph.D. .

Ing. Jan Borák, Ph.D.

Bezpečnostní expert a vysokoškolský pedagog. Více než 15 let zkušeností v řízení agend ve veřejné sféře. Zaměření na komplexní řešení fyzické, technické, informační a kybernetické bezpečnosti. Vedení bezpečnostní agendy České zemědělské univerzity v Praze. Člen pracovní skupiny MŠMT pro zvýšení bezpečnosti na vysokých školách.

Ing. Bc. Radek Müller

Specialista požární ochrany, BOZP a prevence závažné havárie, autorizovaná osoba pro požární bezpečnost staveb. Více než 30 let zkušeností v oblasti požární ochrany a více než 15 let zkušeností v oblasti prevence závažných havárií, obojí v soukromém sektoru. V současnosti spolupracovník Odboru bezpečnosti na ČZU.

Obsah

Program 16.09.2025
09:30–10:00  Registrace účastníků
10:00            Zahájení, přivítání účastníků setkání
10:00–12:00   Odborný program

Téma 1: Systém řízení bezpečnosti na VŠCHT Praha (60 min)

  • Představení VŠCHT Praha a Oddělení bezpečnosti a prevence rizik
  • Strategie bezpečnosti VŠCHT Praha
  • Organigram bezpečnostní agendy
  • Zaměstnanci podílející se na plnění specifických úkolů v oblasti BOZP/PO
  • Struktura vnitřních dokumentů v oblasti BOZP/PO
  • Systém organizace a řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
  • Preventivně kontrolní činnost na pracovištích VŠCHT Praha

Téma 2: Technické plyny (40 min)

  • Tlakové lahve na plyny – základní požadavky
  • Manipulace s tlakovými nádobami a jejich skladování
  • Systém evidence pohybu tlakových lahví TECHtracing cylinder (TTC)
  • Převažující nedostatky – příklady z praxe

Téma 3: Hořlavé kapaliny (20 min)

  • Nakládání s hořlavými kapalinami
  • Skladování hořlavých kapalin

12:00–13:00  Oběd

13:00–16:00  Odborný program

Téma 4: Nebezpečné chemické látky a směsi (150 min)

  • Vymezení pojmu nebezpečné látky a materiály v kontextu VŠCHT Praha
  • Výčet základní terminologie a legislativy pro vybrané nebezpečné látky a materiály
  • Základní požadavky na práci s vybranými nebezpečnými látkami
    • Vysoce toxické látky
    • Návykové látky a přípravky
    • Stanovené látky seznamu 1, 2 a 3 uvedené v příloze Úmluvy o zákazu vývoje, výroby hromadění zásob a použití chemických zbraní a o jejich zničení
    • Prekurzory výbušnin
    • Diisokyanáty
  • Provozní řád laboratoří
    • Požadavky na výzkumné laboratoře
    • Požadavky na školní (posluchačské) laboratoře
    • Likvidace odpadů vznikajících v laboratoři
    • Druhotné využití zbytkových chemikálií
  • Zdroje informací o nebezpečných vlastnostech chemických látek (CASEC, ECHA, NIOSH Pocket guide, PubChem, Cameo Chemicals, Bezpečnostní listy,…)
  • Evidence vysoce toxických chemických látek
  • Převažující nedostatky – příklady z praxe

Téma 5: Biologické činitele (30 min)

  • Biologické činitele s patogenními účinky na člověka skupiny 2, 3 a 4
  • Vysoce rizikové a rizikové biologické agens a toxiny
  • Požadavky na bezpečnou práci s biologickými činiteli
  • Evidence prací s biologickými činiteli

Téma 6: Zdroje nebezpečného záření (30 min)

  • Zdroje nebezpečného záření (ionizujícího a neionizujícího)
  • Jaderné materiály
  • Požadavky na používání zdrojů nebezpečného záření
  • Požadavky na laboratoře, kde se provádí radiační činnosti
  • Evidence zdrojů nebezpečného záření

16:00–18:30  Ubytování, komentovaná prohlídka Olomouce

19:00–22:00  Večeře a večerní posezení

Program 17.09.2025
09:00–12:00   Odborný program

  • Zajištění bezpečnosti při organizování hromadných akcí;
  • Využití salámové metody při zvyšování úrovně bezpečnosti v objektech;
  • Požární hlídky – PPH dle předpisů o PO a dle ZP, motivace, aktivita, balíček pro PPH;
  • Praktické nácviky, od „malých“ vlastních, až po součinnostní s IZS, praktické využití a přínos technologií, vyhodnocování cvičení a dopady do změn v řízení bezpečnosti;
  • Hodnocení aktiv napříč fyzickou/BOZP/PO a kyber bezpečností, analýza rizik.

12:00               Oběd, ukončení setkání

Změna programu vyhrazena.

Tipy na ubytování

Hotel Flora Olomouc, Krapkova 439/34, 779 00, Olomouc

Ubytování si každý účastník zařizuje sám po potvrzení konání setkání ze strany pořadatele!

Máme zde předběžně rezervované pokoje:   

jednolůžkový pokoj    2100 CZK
dvoulůžkový pokoj     2500 CZK
poplatek z pobytu      50 CZK/osoba/noc
Cena za pokoj a noc zahrnuje bufetovou snídani a DPH.

Parkování: na hotelovém parkovišti za elektronickou závorou –         100 Kč/auto/noc.

Storno podmínky

  • Registrace se stává závaznou potvrzením konání ze strany asociace.
  • Při zrušení účasti nejméně 7 dní před zahájením semináře bude účastnický poplatek vrácen v plné výši.
  • Při zrušení po tomto termínu hradí účastník stornovací poplatek 50 % (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena storno faktura).
  • Při neomluvené neúčasti poplatek nevracíme (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena 100% storno faktura).
  • Místo přihlášeného účastníka lze vyslat náhradníka.  
  • Kurzovné nelze převádět.      

Souhrn

Lektor

profil

doc. RNDr. Petr Skřehot, Ph.D.; RNDr. Ing. Marcela Skřehotová, MSc.; Ing. David Brabec; Ing. Jan Borák, Ph.D.; Ing. Bc. Radek Müller; Ing. Lukáš Moravec, Ph.D.

doc. RNDr. Mgr. Petr A. Skřehot, Ph.D., MSc. –       V rámci VŠCHT Praha vykonává funkci metodika BOZP a vedoucího evidence zdrojů neionizujícího záření (Laser Safety Officer).    Ing. David Brabec – Specialista BOZP a PO, Oddělení bezpečnosti a prevence rizik VŠCHT v Praze                           Ing. Jan Borák, Ph.D. Vedení bezpečnostní agendy České zemědělské univerzity v Praze. Člen pracovní skupiny MŠMT pro zvýšení bezpečnosti na vysokých školách.         Ing. Bc. Radek Müller  Specialista požární ochrany, BOZP a prevence závažné havárie, autorizovaná osoba pro požární bezpečnost staveb. V současnosti spolupracovník Odboru bezpečnosti na ČZU.     

Kontaktní osoba

Barbora Vajglová

Ředitelka kanceláře

Kontaktní osoba

Hana Balabánová

Koordinace vzdělávacích aktivit

Kontaktní osoba

Monika Červinková

Koordinace vzdělávacích aktivit

Registrace

Prosíme, vyplňujte registraci za každého účastníka zvlášť, pokud chcete mít na osvědčení všechny tituly, uvádějte je v registraci. Pokud chcete uvést na fakturu číslo objednávky nebo chcete vystavit hromadnou fakturu pro více účastníků, uveďte tento požadavek do poznámky při registraci. Na uvedený e-mail Vám budou zasílány veškeré informace, včetně pokynů k platbě.

Tribe Loading Animation Image
Setkání pracovníků BOZP a PO
Přesunout se na začátek