Zásadní dopady flexinovely v praxi – důsledky, sankce, náklady a jak jim předejít
Popis
Fleinovela zákoníku práce s sebou k 1. červnu 2025 přináší řadu zásadních změn. Určitě jste o nich mnohokrát slyšely. Jakou jsou ale její dopady v reálné praxi?
Opravdu je třeba měnit pracovní smlouvy a pracovněprávní dokumentaci, měnit informační listy o pracovních podmínkách, pracovní řád, či vnitřní předpisy? A jestli ano, co vše, do kdy, a jak? Pokud odpovídáte kladně, máte nejspíše pracovní dokumentaci vytvořenou ne zcela optimálně a práci si přiděláváte sami. Povíme si, jak vše nachystat tak, aby byly minimalizovány nutné změny i s ohledem na jakékoliv další novelizace.
A lze vše měnit bez souhlasu zaměstnance, či odborové organizace? A co kolektivní smlouva?
Zaměříme se rovněž na posouzení situace, jak postupovat při kolizi pravidel obsažených v zákoníku práce (právních předpisech) se zněním obsahu vnitřního předpisu, kolektivní smlouvy, či pracovní smlouvy a jiných dohod. A jak naložit se zaměstnanci, u kterých se mění délka rodičovské dovolené, sjednané záskoky, či úprava pracovnělékařských služeb?
Stranou nezůstane ani upozornění na sankce a pokuty, které jsou v praxi s neprovedením a nerespektováním změn spojené (a to nejen od inspektorátu práce). Víte, že nesprávný postup může stát místo (důvod pro odvolání) vedoucí zaměstnance, či pracovní místo i ostatních zaměstnanců? A kdo následně odpovídá za škodu, která zaměstnavateli vznikne?
Podíváme se na zásadní dopady a řekneme si, jak si usnadnit práci!
Obsah
V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:
- Flexinovela a její jednotlivé body
- Zkušební doba
- Pracovní poměr na dobu určitou
- Skončení pracovního poměru – výpověď a nárok na náhradu/odstupné
- Rodičovská dovolená, souběh se zaměstnáním a návrat na původní místo
- Sjednání mlčenlivosti, doba odpočinku, zaměstnávání mladistvých a změna u překážek v práci, apod.
- Flexinovela a její dopady do personální praxe
- aktualizace stávajících smluv (musí se?), vnitřních předpisů a kolektivní smlouvy
- posouzení zdravotní způsobilosti; pozor na dohodáře; úspora nákladů
- ukončení pracovního poměru; využití důvodů (do kdy a jak; vytýkací dopis); výplata odstupného vs. Výplata náhrady (pozor na odlišné termíny)
- sjednání záskoků zaměstnancem za něj samého (jak správně sepsat; vedení evidence pracovní doby; postihy z porušení povinnosti)
- jednání, úpravy a omezení činností odborovou organizací
- Sankce, pokuty, odpovědnost
- Právní a ekonomické sankce
- Sankce vůči zaměstnavateli a vůči zaměstnanci; pokuty; odvolání vedoucího zaměstnance, či rozvázíní pracovního poměru
- Odpovědnost a náhrada škody za porušení (nových) zákonných povinností
- Příklady z praxe a diskuse
Storno podmínky
- Registrace se stává závaznou potvrzením konání ze strany asociace.
- Při zrušení účasti nejméně 7 dní před zahájením semináře bude účastnický poplatek vrácen v plné výši.
- Při zrušení po tomto termínu hradí účastník stornovací poplatek 50 % (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena storno faktura).
- Při neomluvené neúčasti poplatek nevracíme (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena 100% storno faktura).
- Místo přihlášeného účastníka lze vyslat náhradníka.
- Kurzovné nelze převádět.
Souhrn
- 2000 Kč
- Adamov, Ulice 23
- 25. 10. 2081 v 8:00
- Členové: 1100 Kč/účastník
- Ostatní: 2200 Kč/účastník
-
Online
Online, - 18. 6. 9:00-12:00
Lektor

JUDr. Jan Horecký, Ph.D.
Člen Kolegia expertů Asociace pro kolektivní vyjednávání, člen Výboru Společnosti pro pracovní právo. Aktivně působí na právním oddělení Českomoravské konfederace odborových svazů, editor Central European Journal of Labour Law and Personnel Management.
Registrace
