Digitalizace HR dokumentů po novele
Popis
Je v dnešní době možné uzavírat pracovněprávní dokumenty v elektronické podobě a přiblížit se v oblasti HR k paperless office? V rámci tohoto semináře při hledání odpovědi na tuto otázku probereme nejen obecnou právní úpravu elektronických dokumentů a elektronických podpisů, ale zejména specifika pracovněprávních předpisů, z nich vyplývajících rizik a omezení. Probereme, co je nutné při zavádění elektronizace vzít do úvahy a čeho se vyvarovat. Projdeme nedávnou novelu zákoníku práce a na to, jaký měla vliv na možnost digitalizace HR dokumentů a na to, jaké změny se chystají v rámci projednávané flexinovely. V závěru semináře se podíváme také na možné dopady v HR oblasti související s využíváním AI nástrojů v návaznosti na AI Act, tedy nové nařízení EU o umělé inteligenci.
Obsah
- Úvod do elektronického právního jednání
Povíme si, co je elektronický dokument a zda a za jakých podmínek je rovnocenný s dokumentem v papírové podobě.
- Elektronické podpisy a jejich druhy
Dále probereme podepisování elektronických dokumentů, vysvětlíme si, jaké jsou druhy elektronických podpisů, co jsou to elektronické pečetě či časová razítka a projdeme možnosti jejich použití v rámci pracovněprávních vztahů.
- Elektronizace pracovněprávních dokumentů před a po novele
Následně se podíváme na to, jak nedávná novela zákoníku práce změnila praktické možnosti digitalizace pracovněprávní dokumentace a jak případně po novele přistoupit k řádnému nastavení digitálních procesů, zejména s ohledem na doručování.
- Digitalizace HR prakticky
Následně se podíváme na praktickou stránku realizace projektu digitálního HR – probereme, na co vše je nutné myslet a také čeho se v rámci takového projektu vyvarovat, abyste dosáhli kýženého výsledku, tedy zrychlení práce a snížení administrativy.
- Právní limity používání AI nástrojů v HR
V závěru se podíváme na to, jaká omezení a povinnosti přinese nové nařízení EU o umělé inteligenci pro oblast HR při využívání umělé inteligence.
Storno podmínky
- Registrace se stává závaznou potvrzením konání ze strany asociace.
- Při zrušení účasti nejméně 7 dní před zahájením semináře bude účastnický poplatek vrácen v plné výši.
- Při zrušení po tomto termínu hradí účastník stornovací poplatek 50 % (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena storno faktura).
- Při neomluvené neúčasti poplatek nevracíme (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena 100% storno faktura).
Souhrn
- 2000 Kč
- Adamov, Ulice 23
- 25. 10. 2081 v 8:00
- Členové: 1200 Kč/účastník
- Ostatní: 2900 Kč/účastník
-
online
online, - 18. 2. 9:00-13:00
Lektor
Mgr. Daniel Vejsada
je advokátem PRK Partners, kde působí již od roku 2012, a ve své advokátní praxi se dlouhodobě zaměřuje na oblast pracovního práva. V posledních letech se Daniel věnuje intenzivně moderním trendům v pracovním právu, zejména pak jeho elektronizaci a digitalizaci. Daniel je členem Kolegia expertů při Asociaci pro kolektivní vyjednávání.
Pokud máte dotaz na lektora, který se vztahuje k problematice semináře/webináře, můžete jej poslat na adresu kanceláře APUA.