Pokladna v roce 2023
Popis
Webinář Pokladna v roce 2023 poskytne posluchačům ucelené informace týkající se problematiky pokladny. Pozornost bude věnována pojmům jako pokladna, hotovost, valuty, devizy, náležitosti pokladních a daňových dokladů z pohledu účetnictví a zákona o DPH, vedení pokladny, vedení agendy cenin, inventarizace pokladní hotovosti a cenin a mnohé další. Bude vycházet z platné legislativy ke dni konání.
Obsah
- Platná legislativa.
- Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.
- Omezení plateb v hotovosti.
- Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.
- Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.
- Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je dokládán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,
- Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.
- Pokladní kniha – ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.
- Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.
- Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.
- Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém – kumulace funkcí.
- Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.
- Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory.
- Diskuse, dotazy.
Storno podmínky
- Registrace se stává závaznou potvrzením konání ze strany asociace.
- Při zrušení účasti nejméně 7 dní před zahájením semináře bude účastnický poplatek vrácen v plné výši.
- Při zrušení po tomto termínu hradí účastník stornovací poplatek 50 % (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena storno faktura).
- Při neomluvené neúčasti poplatek nevracíme (v případě, že nebyl poplatek ještě uhrazen, bude vystavena 100% storno faktura).
Souhrn
- 2000 Kč
- Adamov, Ulice 23
- 25. 10. 2081 v 8:00
- Členové: 900 Kč/účastník
- Ostatní: 2000 Kč/účastník
- online
online, - 24. 5. 9:00-14:00
Lektor

Ing. Hana Juráňová
Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.
Pokud máte dotaz na lektora, který se vztahuje k problematice semináře/webináře, můžete jej poslat na adresu kanceláře APUA.
Registrace
Prosíme, vyplňujte registraci za každého účastníka zvlášť. Pokud chcete mít na osvědčení všechny tituly, uvádějte je v registraci. Pokud chcete uvést na fakturu číslo objednávky, uveďte tento požadavek do poznámky při registraci. Na uvedený e-mail Vám budou zasílány veškeré informace, včetně pokynů k platbě.
There were errors with your submission. Please try again.

Pokladna v roce 2023